Sunday, 27 January 2013

BUDAK BARU BELAJAR


Hyee ^^Y
Long time no see, right ?? hehe
Skunk ni saya suda tamat belajar da. huhu . tapi skunk saya sambung belajar balek tpi kt uma jer lar ;) so, ta pya bayar yuran belajar :3 hewhew
Hari ini buad pertama kalinye saya belajar MASAK ! #yeayyyy -..-" *daBesarPanjangBaruNaBelajarMasakKer
iyuwlarh sebelum nih sibuk belajar, ai maklum lha pelajar sekolah ~ 
Firstly saya buad Nasi Goreng dulu. Nasi goreng nih saya da lama pandai masak udah :) kacang hijau jer ;P HEHE 


 NASI GORENG ADABI

Masakan yang kedua nih yg buad saya kecewe ckit T.T  
FAILED !! 

ASAM PEDAS IKAN MERAH *HANCUR 

Udah ta nampak ikannye, sebab suda hancur -..-" saya suda terlebih kacau ikan tuh sampai hancur dibuadnye ;'( tapi shodap jugak lar rasenye. Pedass n ade rse masam²  manis ckit. Okay jugak lar tuh bagy budak baru belajar macam saya an ?? :3
Ta sabar rasenye na masak lagy besok ~ 
Hope tomorrow is better than today ! Aja² fighting ~ 



Na practice masak sampai pandai, nnty buleh lar masak an untuk "My Future Hubby" lak :3 hewhew 





terima kasih sebab sudi baca entry Nisa like kalau suka 14

Friday, 9 November 2012

FOR A FRIEND


A Note for a Friend


Bukannya senang nak cari kawan yang baik.
Bukan senang juga nak menjadi kawan yang baik.
 
Kawan yang baik tak pernah mengumpat di belakang kawan baiknya.
Kawan yang baik tak pernah cemburu dengan kejayaan kawan baiknya.
Sebaliknya kawan yang baiklah yang paling banyak membantu
kawan baiknya untuk mencapai kejayaan.
 
Kawan yang baik tak pernah mempengaruhi kawan baiknya untuk
membuat perkara yang buruk dan sia-sia.
Kawan yang baik adalah orang yang selalu menasihati kawan baiknya
untuk berbuat kebaikan.
 
Kawan yang baik adalah orang pertama yang akan dicari bila tiba masa
sedih atau gembira.
Kawan baik menjadi tempat kita meluahkan perasaan yang tak dapat
diluahkan
kepada kawan biasa.
 
Kawan yang baik tak pernah memaksa kawan baiknya untuk sentiasa
berada di sisinya.
Kawan yang baik tak pernah melarang kawan baiknya untuk berkawan
dengan
kawan yang baik. Kawan yang baik tak pernah cemburu jika kawan
baiknya mempunyai ramai kawan baik, kerana kawan yang baik tahu apa
yang paling baik untuk kawan baiknya.
 
Kawan yang baik akan sentiasa mendoakan kesejahteraan dan kebahagiaan
kawan baiknya di dunia dan di akhirat di dalam doanya.
 
Kita adalah kawan yang baik jika kita faham bahawa kawan baik kita
bukanlah
seorang yang sempurna. Kita adalah kawan yang baik jika kita menjadi
kawan yang baik kepada kawan baik kita.
 
Kita bukanlah kawan yang baik jika kita tidak menghargai kawan baik
kita,
kerana kawan yang baik akan sentiasa menghargai kawan baiknya.
 
Kita bukanlah kawan yang baik jika kita tidak memberitahu perkara
yang baik kepada kawan baik kita, kerana kawan yang baik akan selalu
menyampaikan perkara yang baik kepada kawan baiknya.
 
 
Dan kalau kita nak dapat kawan baik yang baik, kita mesti lebih
dahulu menjadi seorang kawan yang baik...kepada kawan baik kita.
kita kawan kan...???
 
:: If we have a best friend, we must threat our friend nicer and better 
than
how our best friend threat us... all the way, we are friends rite?
 
   ....friends should understand us, not questioned us....
 
 
I have one question, are you my best friend? Ask this question to your
ownself...

Friday, 3 August 2012

PAYPHONE


Happy Fasting to all muslim :)

"Payphone"
(feat. Wiz Khalifa)

I'm at a payphone trying to call home
All of my change I spent on you
Where have the times gone, baby it's all wrong
Where are the plans we made for two?

Yeah, I, I know it's hard to remember,
The people we used to be...
It's even harder to picture,
That you're not here next to me.

You say it's too late to make it,
But is it too late to try?
And in our time that you wasted
All of our bridges burned down

I've wasted my nights,
You turned out the lights
Now I'm paralyzed,
Still stuck in that time,
When we called it love,
But even the sun sets in paradise

I'm at a payphone trying to call home
All of my change I spent on you
Where have the times gone, baby it's all wrong
Where are the plans we made for two?

If "Happy Ever After" did exist,
I would still be holding you like this
[Video:] All those fairy tales are full of shit
[Album:] All those fairy tales are full of it.
[Video:] One more fucking love song, I'll be sick.
[Album:] One more stupid love song, I'll be sick

Oh, you turned your back on tomorrow
'Cause you forgot yesterday.
I gave you my love to borrow,
But you just gave it away.

You can't expect me to be fine,
I don't expect you to care
I know I've said it before,
But all of our bridges burned down

I've wasted my nights,
You turned out the lights
Now I'm paralyzed,
Still stuck in that time,
When we called it love,
But even the sun sets in paradise

I'm at a payphone trying to call home
All of my change I spent on you
Where have the times gone, baby it's all wrong
Where are the plans we made for two?

If "Happy Ever After" did exist,
I would still be holding you like this
[Video:] All those fairy tales are full of shit
[Album:] All those fairy tales are full of it.
[Video:] One more fucking love song, I'll be sick.
[Album:] One more stupid love song, I'll be sick
Now I'm at a payphone

[Clean radio version verse:]
Yeah, Yeah, Now baby don't hang up,
So I can tell you what you need to know,
Baby I'm begging you just please don't go,
So I can tell you what you need to know

[Explicit version verse (Wiz Khalifa):]
Man, fuck that shit
I'll be out spending all this money
While you're sitting round wondering
Why it wasn't you who came up from nothing,
Made it from the bottom
Now when you see me I'm stunning,
And all of my cars start with a push of a button

Telling me the chances I blew up
Or whatever you call it,
Switch the number to my phone
So you never could call it,
Don't need my name on my shirt,
You can tell it I'm ballin.

Swish, what a shame could have got picked
Had a really good game but you missed your last shot
So you talk about who you see at the top
Or what you could have saw but sad to say it's over for.
Phantom pulled up valet open doors
Wiz like go away, got what you was looking for
Now it's me who they want, so you can go and take
That little piece of shit with you.

I'm at a payphone trying to call home
All of my change I spent on you
Where have the times gone, baby it's all wrong
Where are the plans we made for two?

If "Happy Ever After" did exist,
I would still be holding you like this
[Video:] All those fairy tales are full of shit
[Album:] All those fairy tales are full of it.
[Video:] One more fucking love song, I'll be sick.
[Album:] One more stupid love song, I'll be sick
Now I'm at a payphone...